Wel: Meer verbranden dan dat je binnenkrijgt
Spring op de fiets of ga een eind wandelen. Als je per dag meer calorieën verbrand dan dat je aan voeding binnenkrijgt, val je sowieso af.


Niet: Sporten met spierpijn
Als je spierpijn hebt, zijn je spieren kapot gegaan door je vorige training. Spieren heb je nodig om af te vallen: maak ze dus niet nog verder kapot!


Wel: Train je spieren
Door krachttraining te doen train je je spieren. Hoe sterker je spieren, hoe meer je verbrand in ruststand.


Wel: 80% voeding, 20% sport
Door alleen te sporten en niks aan je voeding te doen, kom je nergens als je wilt afvallen.


Niet: Vetweefsel is zwaarder dan spierweefsel
Helaas, spierweefsel is zwaarder dan vetweefsel. Mensen met veel spieren kunnen dus zwaarder zijn dan mensen met meer vetweefsel. Dit betekend dat - indien jij spierweefsel hebt - een stuk dunner bent dan iemand met dezelfde BMI als jij. En het gaat immers om dunheid, niet om het getal op de weegschaal. Wie spieren heeft, verbrand vet terwijl 'ie achterover leunt!


Wel: Slapen in een koude slaapkamer
Als je slaapkamer een temperatuur bevat die tussen de 15 °C en 19 °C ligt, zorgt je lichaam ervoor dat je maar liefst 7% meer calorieën verbrandt dan in een warmere slaapkamer.


Wel: Doe een sport die je leuk vind
Haat je fitness? Doe het dan niet! Er zijn 100 andere soorten sporten die je kunt doen, er zit vast wel iets tussen wat je wél leuk vind.


Niet: Sporten vermindert je eetlust
Helaas pindafromage, door sporten krijg je honger! But no worries, maak een lekker gezond prakkie en klaar!


Niet: Door de sporten krijg je zin in junkfood
Fout! Het is bewezen dat wanneer je sport, de zin in junkfood afneemt.


Wel: De hometrainer voor de tv zetten
Kijk je favoriete programma terwijl je lekker aan het trappen bent.
Tip: Kijk motiverende programma's zoals Supersize vs Superskinny, My 600-lb Life of Obese.


Wel: Touwtjespringen
Touwtje springen is één van de beste sporten om af te vallen. Een springtouw heb je voor een euro bij de Wibra en je kunt het doen wanneer je wilt.


Wel: Stappen tellen
Als je bijhoudt hoeveel stappen je op een dag zet, loop je veel sneller even een extra rondje, en betrap je jezelf erop dat je opeens veel actiever bent dan dat je niet je stappen zou tellen.


Wel: Koud douchen
Je lichaam verbruikt veel calorieën om je lichaam weer op een normale temperatuur te krijgen. 


Wel: Heet bad
Onderzoek heeft uitgewezen dat ook het nemen van een heet bad calorieën verbrand. 1 uur in bad en je kunt zo'n 130 calorieën verbranden.



© 2018 - 2022 Pretty Skinny. All rights reserved.